فقدان اینترنت مشکلساز شد/ مساله پارکینگ اهالی رسانه را کلافه کرد
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۷۳۲۰۹
اولین روز از برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در کاخ جشنواره با حاشیه های مختلفی همراه بود که از جمله آنها می توان به ضعیف بودن اینترنت و چالش های پارکینگ اشاره کرد.
به گزارش امتداد نیوز، اولین روز از برگزاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر برای اهالی رسانه از بعدازظهر جمعه ۱۳ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت آغاز شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در این روز فیلم های «کامیون» به کارگردانی کامبوزیا پرتویی، «جاده قدیم» به کارگردانی منیژه حکمت و انیمیشن «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان برای اهالی رسانه به نمایش درآمدند که فیلم اول به دلیل تاخیر عوامل فیلم با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد.
از آنجایی که کاخ جشنواره از برج میلاد به پردیس سینمایی ملت منتقل شده است اولین روز جشنواره برای اهالی رسانه، خبرنگاران و منتقدان با اندکی سردرگمی همراه بود و به دلیل ناآشنایی با فضای پردیس ملت بسیاری از آنها به دنبال سالن های مختلف نمایش فیلم، کافی نت و مکان های مورد نیاز دیگرشان می گشتند.
ضعیف بودن اینترنت اصلی ترین مساله روز اول جشنواره محسوب می شد به این ترتیب که اینترنت در طبقات مختلف مخصوصا طبقه منفی ۲ که سالن نشست خبری و سالن ۳ و ۴ نمایش فیلم ها در آن وجود دارد ضعیف بود و مدام قطع و وصل می شد و خط های تلفن همراه نیز آنتن نمی داد. حتی اعضای ستاد خبری و روابط عمومی هم با این مشکل مواجه بودند و در صورت آنتن دادن تلفن های همراه از اینترنت گوشی هایشان استفاده می کردند.
مشکل پارکینگ صدای خیلی ها را درآورد
مشکل دیگر روز اول که به نظر می رسد در روزهای دیگر نیز برای اهالی رسانه مساله ساز شود، کوچک بودن پارکینگ پردیس ملت است. امروز با وجودی که اولین روز جشنواره به حساب می آمد و هنوز آن طور که باید تنور این رویداد گرم نشده بود اما اهالی رسانه با مشکل کمبود جای پارک مواجه بودند چون ظرفیت اندکِ پارکینگ پردیس ملت جوابگوی تعداد ماشین هایی که قرار است در این محل پارک کنند، نیست همچنین نبود ونهایی که قرار بود در پارکینگ دوم که در طرف دیگر اتوبان نیایش قرار دارد و در واقع پارکینگ دانشکده پرستاری و داروسازی است، برای انتقال اهالی رسانه به پردیس ملت وجود داشته باشد مشکلاتی را برای خبرنگاران به وجود آورد و آنها مجبور شدند به سختی و با پای پیاده خودشان را به پردیس ملت برسانند. مساله بعدی ترافیک اتوبان آیت الله هاشمی رفسنجانی است که از روز شنبه و در طول هفته احتمالا برای ورود به پردیس ملت مشکلاتی را به وجود می آورد. اینها مسایلی بود که از چند وقت پیش از سوی رسانه ها مطرح شده بود ولی هر بار مسئولان اعلام کردند فکر همه مشکلات را کرده اند.
یکی دیگر از اتفاقات روز اول جشنواره آماده نبودن برخی از کارت های اهالی رسانه بود که تا چندین ساعت مسئولان روابط عمومی مشغول صدور کارت های خبرنگاران بودند و به دلیل همین مساله در روز اول، کمتر برای ورود و خروج به خبرنگان سخت می گرفتند البته کسانی که کارتشان صادر نشده بود با پادرمیانی می توانستند در نشست خبری فیلم ها حضور پیدا کنند.
تعداد کم و نبود امکانات در سرویس های بهداشتی پردیس سینمایی ملت، تهویه نامناسب در سالن های نمایش فیلم، مشکل قطع و وصل شدن صدا در سالن برگزاری نشست فیلم ها، کمبود آسانسور و تعداد اندک ظرفیت آنها از دیگر مواردی است که می توان به آنها اشاره کرد.گفتگوهای مکرر و سوالات تکراری و غیرتخصصی شبکه های اینترنتی تصویری دیگر رمقی برای عوامل فیلم باقی نمیگذارد تا با خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب نیز مصاحبه کنند و بعضا باعث کلافه شدنشان نیز می شود
دور بودن فاصله سالن ۳ و ۴ از سالن ۱ و ۲ این امکان را از خبرنگاران برای رسیدن به عوامل فیلم ها و گفتگو با آنها می گیرد چون عوامل فیلم ها معمولا در سالن ۳ به دیدن فیلم شان می نشینند و پس از آن بلافاصله به سمت سالن نشست خبری که نزدیک همین سالن در طبقه منفی ۲ قرار دارد، هدایت می شوند بنابراین خبرنگارانی که در سالن ۱ و ۲ واقع در طبقه مثبت یک به دیدن آن فیلم نشسته اند با وجود مشکلاتی که وجود دارد دیرتر به عوامل فیلم می رسند بنابراین اکثرا ترجیح می دهند در سالن های ۳ یا ۴ که به سالن نشست فیلم ها نزدیک است، فیلم ببینند.
امسال حضور رسانه های تصویری اینترنتی در جشنواره بسیار پررنگ است و از آنجا که عوامل فیلم ها بعد از نشست فیلم شان نمیتوانند در پردیس ملت حضور داشته باشند و حتی محل پذیرایی از آنها هم متفاوت از اهالی رسانه است، شاهد حضور پرتعداد این رسانه ها در کنار عوامل فیلم ها برای گرفتن مصاحبه های تصویری هستیم که امکان گفتگو برای رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها را محدود می کند. گفتگوهای مکرر و سوالات تکراری و غیرتخصصی این شبکه های اینترنتی دیگر رمقی برای عوامل فیلم باقی نمی گذارد تا با خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب نیز مصاحبه کنند و بعضا باعث کلافه شدنشان نیز می شود.
با این وجود به نکات مثبتی هم در برگزاری اولین روز جشنواره می توان اشاره کرد که از آن جمله تعبیه جایگاهی مناسبی برای عکاسان در انتهای سالن نشست خبری است که در واقع مشکل عکاسان خبری را در نشست ها حل کرده است چون در سال های گذشته عکاسان جایگاه مخصوصی نداشتند و در ابتدای هر نشست رسانه ای جلوی خبرنگاران می ایستادند و مانع دید آنها می شدند اما جایگاهی که امسال برای آنها تعبیه شده هم از ارتفاع مناسبی برخوردار است و کار را برای آنها تسهیل می کند و هم موجب میشود که خبرنگاران با خیالی آسوده تر به پوشش نشست خبری بپردازند که البته با این وجود عکاسان از نبود نور کافی برای عکاسی، کمبود هنرمندان حاضر در کاخ جشنواره و نداشتن فرصت عکاسی از آنها گلایه داشتند چون وقتی قرار نیست هنرمندان در کنار رسانه ها به دیدن آثار بنشینند و عوامل فیلم ها هم بعد از پایان نشست خبری، پردیس ملت را ترک می کنند دیگر سوژه ای برای عکاسی عکاسان باقی نمی ماند.
همچنین بزرگ بودن سالن نشست خبری فیلم ها یکی دیگر از نکات مثبت پردیس سینمایی ملت است که نسبت به سالن نشست برج میلاد فضای بازتری دارد و امکان حضور افراد بیشتری را فراهم می آورد.
البته برخی از مواردی که در گزارش ذکر شد ناشی از ناهماهنگی هایی است که در پردیس سینمایی ملت وجود دارد چون این پردیس محلی جدید و کمتر امتحان پس داده برای برگزاری یک جشنواره در حد و اندازه جشنواره ملی فیلم فجر است پس انتظار می رود در روزهای آتی مشکلاتی نظیر ضعیف بودن اینترنت، مشکل صدای سالن نشست خبری و نظافت سرویس های بهداشتی برطرف شود.
البته در این روز ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره و دیگر مسئولان سازمان سینمایی در پردیس ملت دیده نشدند.
true برچسب ها : پردیس ملت سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر منیژه حکمت کامبوزیا پرتوی trueمنبع: امتداد نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۷۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
هدف جشنواره سرود ارتقای کیفی آن است
مسئولان نخستین جشنواره ملی سرود فجر به تشریح اهداف و مراحل مختلف جشنواره پرداختند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری نخستین جشنواره ملی سرود فجر، ظهر امروز سهشنبه 18 اردیبهشت 1403 در سالن جلسات ساختمان دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در این نشست امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود و حسین صیامی مدیر اجرایی جشنواره ملی سرود، در جمع اصحاب رسانه حاضر شدند تا توضیحاتی درباره مرحله پایانی جشنواره و آنچه تا کنون انجام شده، ارائه کنند.گروههای سرود در مرحله تنظیم آثار هستند.
در ابتدای این نشست حامد جلیلی در تشریح مراحل انجام شده در جشنواره ملی سرود فجر گفت: جشنواره ملی سرود فجر از مهرماه سال 1402 آغاز و فراخوان منتشر شد. حدود 800 گروه ثبت نام کردند که از این میان 81 گروه وارد مرحله داوری و در نهایت سی گروه به مرحله پایانی رسیدند.
جلیلی ادامه داد: مناطقی که در آنها داوری انجام شد؛ خراسان رضوی، اصفهان، فارس و تهران بودند. پس از پایان مرحله دومِ جشنواره مرحله منتورینگ یا راهبری آغاز شد. قرار است گروههای راه یافته به مرحله نهایی با ارکستر زنده به اجرا و رقابت بپردازند. هم اکنون گروهها در مرحله تنظیم آثار برای حضور در مرحله نهایی هستند.
جلیلی تأکید کرد: مرحله پایانیِ جشنواره 10، 11 و 12 تیر و مراسم اختتامیه 14 تیر سال جاری(1403) برگزار میشود.
حمایت از گروههای کُر و آکاپلا برای تقویت سرود
در ادامه این نشست خبری، امیرحسین سمیعی رئیس جشنواره سرود فجر گفت: تقویت سرود هدف اصلی ماست. برای تقویتِ فنیِ گروههای سرود به شیوه آکادمیک به سمت حمایت از گروههای کر و آکاپلا میرویم. تلاش ما این است که در حوزه آموزش و اجرا شاهد بالا رفتن کیفیت اجراها باشیم.
سمیعی درباره استعدادهای شهرستانهای مختلف در حوزه سرود تاکید کرد: ما سفرهای استانی را از هفته گذشته آغاز کردهایم و مدیر دفتر سرود هم در این سفرها همراه ما بود که یکی از اهدافمان کشف استعدادهای سرودی است. میخواهیم شرایط را برای ارائه آثار گروههای سرودِ سراسر کشور در قاب رسانه و اجراها فراهم کنیم.
او ادامه داد: در سفر شیراز و بوشهر با بزگوارانی از این گروههای حرفهای نشست داشتیم. در برخی استانها مربیان تکنیکی و ورزیدهای داریم. مثل شیراز که گروههای کُر حرفهای تشکیل دادهاند. مسیری جاری در شناسایی گروههای سرود داریم. در حال حاضر ممکن است به یک دوران زودبازدهی برسیم اما ارتقاع سطح کیفی شاید بارقههایش را یک سال بعد ببینیم.
مدیرکل دفتر موسیقی گفت: مقوله سرود، مقوله همافزایی این ظرفیتهای مردمی لست. سرودها معمولا از جوششهای مردمی سرچشمه گرفتهاند.
هدف جشنواره ارتقای کیفی سرود است
سمیعی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره فعالیتهای موازیِ ارگانهای مختلف در حوزه سرود گفت: مبنای سرود تحت نظر نهادهایی انجام میشود که اشتراکهای نظارتی دارند. محورهای سرود معمولاً مشخص است. بحث ما در کیفیت ارتقای موسیقی و شعریِ سرود است. برخی از سرودها خودجوش است که بحث دیگری دارد. سنجش این سرودها در جشنوارههای ما انجام میشود. اگر کمیت بیشتر شود، وزارت ارشاد ورود میکند.
او تاکید کرد: وقتی صحبت از آکادمیکتر شدن گروههای سرود میکنیم بخش مهمی از آن در همکاری با دانشگاه است. برای مربیان سرود و استعدادهای سرود کلاسهای آموزش در مراحل و سطوح مختلف برگزار کنیم. دانشگاه میتواند استعدادها را به ما معرفی کند تا در ترتیب و آموزش گروهها چه کلاسهای درسی میتواند در نظر گرفته شود. مربیان پرورشی را برای ارتقای سرود آموزش میدهیم.
در بخش دیگری از این نشست حامد جلیلی درباره تفاهم با آموزش و پرورش برای ارتقای سرود در مدارس گفت: تفاهمی با وزارت آموزش و پرورش داشتهایم که براساس آن آموزش مربیان پرورشی برعهده دفتر سرود باشد و این اتفاق امسال رخ میدهد.
رویکرد جدید آموزشوپرورش در حوزه سرود و تئاتر دانشآموزانجلیلی افزود: سرود بحثی جهادی است. گروههای سرود هزینههایشان آنقدر زیاد نیست. بیشتر اجراها شکل جهادی دارند. هدف اصلی ما حمایت از گروههایی است که ظرفیت دارند ولی امکانات لازم را ندارند.
مدیر دفتر سرود گفت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد 6 هزار گروه سرود در ظرفیتشان دارند. ما برای فراخوان از این ظرفیتها استفاده کردیم و بسیاری از گروههای شرکت کننده در جشنواره از طریق همین کانون مساجد بودند. جشنواره سرود مَرکب حرکت است نه مقصد حرکت.
در بخش دیگری از این نشست امیرحسین سمیعی گفت: باور دارم که سرود اتفاقی مؤثر است. میتواند در قالبهای محتوایی مختلف ایفای نقش کند.
او ادامه داد: جشنواره مَرکب حرکت است نه مقصد حرکت. ما صحبت از مبنای آکادمیک میکنیم چرا که خلاء آن را احساس میکنیم. در دورهای بهترین گروههای سرود را در آموزش و پرورش میدیدیم. اما اکنون اینگونه نیست. ما دنبال علت این ماجرا هستیم. به همین علت است که به سمت آکادمیک کردن سرود میرویم. توجه و تاکید ما به گروههای کر است. این اتفاق در سالهای گذشته نیافتاده است. بسیاری از آثار ارزشمند سرود را گروههای کر خواندهاند.
سمیعی تأکید کرد: ما به راهبری مجهز برای اجماع ظرفیتهای سرود در سراسر کشور نیاز داریم. ما تلاش میکنیم تا با مرجع قرار دادن جشنواره تلاش کنیم تا همه این گروهها و مراجع را حمایت کنیم و آنها را از نظر کیفی بالا ببریم.
انتهایپیام/